ل?برال?سم و تاث?ر اجتماع? فضاها? آکادم?ک در آمر?کا
ل?برال?سم در معنا? وس?ع آن عبارت است از اعتقاد به ا?ن که انسان آزاد زاده شده و دارا? اخت?ار و اراده برا? زندگ? خود بوده و در نت?جه مجاز است تا حد? که برا? او امکانپذ?ر است، از زندگ? آزاد و بدون ق?د و بند? برخوردار باشد. در فلسفة ل?برال?سم ب?شتر از شکل منف? آزاد? سخن گفته م? شود که در ل?برال?سم اقتصاد? مبتن? بر سودگرا?? نمود ب?ش تر? م? ?ابد که به ب? اخلاق? انجام?ده و ارزش ها? اخلاق? را نف? م? کند. باورها? اساس? ل?برال?سم س?اس?، عبارت از آزاد? فکر، ب?ان و عمل است، تا آن جا که آزاد? د?گران را محدود نکند. رکن اصل? ل?برال?سم اقتصاد? ن?ز آزاد? فرد? در فعال?تها? اقتصاد?، معاملات شخص?، حقوق? و ب?رون بودن از کنترل و نظارت دولت را م? طلبد. واضح است که ل?برال?سم با اصول اخلاق? و احکام د?ن? سازگار? نداشته و با ارزشها? اخلاق? و قوان?ن د?ن? که محدود?ت ها و شرا?ط? را برا? رفتارها? انسان? لازم م?داند، در تعارض خواهد بود.
به عبارت د?گر، ل?برال?سم اقتصاد? و س?اس? به ل?برال?سم اخلاق? م?انجامد، و ل?برال?سم اخلاق? با د?ن و اخلاق در تعارض است. ا?ن جاست که ل?برال?سم زم?نه سکولار?سم را فراهم کرده و نف? و طرد د?ن از صحنه اجتماع و جامعة را تبل?غ م?کند. با نگاه? کوتاه به اهداف اقتصاد?، فرهنگ? و س?اس? ل?برال?سم آنها را منطبق با اهداف تار?خ? ?هود و صه?ون?زم م? ?اب?م. دست ?اب? ?هود بر مد?ر?ت اقتصاد? و فرهنگ? جهان بدون فراهم کردن شرا?ط لازم برا? آن م?سر نخواهد بود. بدون اشاعه اباحه گر? اخلاق? و نف? باورها? د?ن? در جوامع مختلف ?هود نخواهد توانست بر دن?ا مسلط شود. برا? تب?لغ و نفوذ دادن پ?ش ن?ازها? س?طره بر اقتصاد و س?است و فرهنگ جهان چه ابزار? بهتر از ل?برال?سم؟ و برا? اشاعه ل?برال?سم چه مح?ط? بهتر از ?ک مح?ط ب?ن الملل? و شد?دا مورد توجه آکادم?ک همچون فضا? دانشگاه? آمر?کا؟
حداقل از قرن نوزدهم به بعد فضا? س?اس? اجتماع? آمر?کا از سو? جامعه آکادم?ک ا?ن کشور شکل ده? شده است. بس?ار? از گفتمان ها? مطرح در جامعه در تار?خ معاصر آمر?کا مانند بحث ها? مربوط به نژاد، جنس?ت و مهاجرت از فضاها? آکادم?ک منشا گرفته و در رسانه ها انتشار ?افته و در نها?ت به مصرف فکر? عموم تحص?ل کرده و ?ا ن?مه تحص?ل کرده اجتماع رس?ده است. مقالات روزنامه ها، برنامه ها? تلوز?ون? مربوط به ا?ن موضوع ها عموما پر از نقل قول ها? مربوط به افراد آکادم?ک بوده است. در ا?ن م?ان گفته ها? استادان و دانشمندان? که در سازمان ها و انست?توها? تحت مد?ر?ت طبقه اشراف آمر?کا مشغول به کار بوده اند شد?دا مورد توجه رسانه ها بوده است.
آمر?کا به کارگزار بزرگ طرح ها? صه?ون?ست? در عرصه جهان? تبد?ل شده است.
آکادم? ها? دموکرات
جهت گ?ر? س?اس? دانشمندان و اسات?د فعال در زم?نه علوم اجتماع? با تغ??رات اندک? در طول زمان به طرز چشمگ?ر? به سو? حزب دموکرات بوده است. در برابر هر ?ک نفر طرف دار حزب جمهور? خواه در م?ان افراد آکادم?ک حداقل هفت نفر از ا?شان س?است ها? حزب دموکرات را تع??ن کرده اند که ا?ن نسبت گاه? تا 9 به 1 ن?ز رس?ده است. در بررس? عوامل به وجود آمدن چن?ن اختلاف? تعداد? از محقق?ن به ا?ن نکته رس?ده اند که ا?ن خود فضا? آکادم?ک آمر?کا و نحوه پرورش افراد در ا?ن فضا است که موجب تول?د اشخاص? م? شود که از نظر جهانب?ن? و شخص?ت? ل?برال بوده و در نت?جه هنگام رجوع به افکار س?اس? منطبق با خواسته ها و افکار خود، ب?ان و تظاهر آنها را در حزب دموکرات ?افته و از آن حما?ت م? کنند. به عق?ده جامعه شناسان? همچون گراس و فوس (Neil Gross and Ethan Fosse) پروفسورها? دانشگاه ها? آمر?کا?? عمدتا به ا?ن دل?ل اکثرا ل?برال هستند که از چن?ن دانشگاه ها?? فارغ التحص?ل شده اند. از مشخصه ها? اصل? ا?ن گروه "روشن فکر?" است که نمودار? از تحمل عقا?د مخالف را ب?ان م? کند.
شغل استاد? دانشگاه در دانشگاه ها? آمر?کا طبق قانون? نانوشته برا? افراد ل?برال تعر?ف شده است.
لامذهب? و ?ا عدم داشتن گرا?ش ها? مذهب? از د?گر خص?صه ها? ا?ن طبقه م? باشد. بد?ن ترت?ب افراد? که دارا? گرا?ش ها? مذهب?، گرا?ش ها? ?هود? ?ا پروتستان? محافظه کارانه ن?ستند؛ به احتمال قو? ل?برال خواهند بود. شا?د از ا?نجاست که درصد قابل ملاحظه ا? از پرفسورها? دانشگاه ها? آمر?کا?? که مدع? نداشتن گرا?ش مذهب? هستند؛ ?هود? م? باشند. از هم?ن جا نقش ?هود?ت در ل?برال ساز? فضا? آکادم?ک در آمر?کا مورد سوال قرار م? گ?رد. گراس و فوس علاوه بر فضا? آموزش? در دانشگاه ها نحوه رده بند? اسات?د و ط? مدارج علم? تا رس?دن به جا?گاه پرفسور? را ن?ر از د?گر تع??ن کننده ها? آمار بالا? افراد ل?برال در ب?ن اعضا? ه?ئت ها? علم? دانشگاه ها? آمر?کا م? دانند و ب?ان م? کنند س?ستم طور? طراح? شده است که همانگونه که در اذهان جامعه شغل پرستار? جا?گاه? مناسب برا? زنان تشخ?ص داده م? شود؛ شغل استاد? دانشگاه ن?ز برا? ?ک فرد ل?برال مناسب د?ده م? شود.

ب?شتر?ن تعداد افراد ل?برال مربوط به حوزه علوم اجتماع? و انسان? است.
در واقع در آمر?کا استاد? در دانشگاه ?ک بار س?اس? ذات? ن?ز پ?دا کرده است که ا?ن د?دگاه س?اس? آن را برا? محافظه کاران مناسب نم? داند. افراد غ?ر ل?برال به سخت? م? توانند مدارج ترق? علم? را در دانشگاه ها? آمر?کا?? بپ?ما?ند و در مقا?سه با ل?برال ها هم?شه مورد تبع?ض قرار گرفته و با مشکلات فراوان? برخورد م? کنند. حت? گاه? پرفسورها?? که بالاتر?ن مدارج علم? را گذرانده اند ن?ز از اظهارات? که بو? محافظه کار? بدهد و برخلاف ل?برال?سم باشد واهمه دارند؛ ز?را به احتمال قو? مقام و موقع?ت علم? ا?شان آماج حمله ها و تض??قات فراوان خواهد شد و ممکن است تا کسر حقوق ا?شان ن?ز پ?ش رود. ا?ن نگاه تبع?ض آم?ز از سو? س?ستم دانشگاه? نه تنها بر جامعه استادان بلکه بر دانشجو?ان ن?ز حاکم است. در واقع کوبش د?دگاه ها و شخص?ت ها? غ?ر ل?برال از پا??ن تر?ن سطح فضا? آکادم?ک شروع شده تا سطوح بالا ادامه دارد. دانشجو?ان به وضوح لمس م? کنند که برا? رس?دن به مقام علم? بالا و قرار گرفتن در جا?گاه استاد? دانشگاه با?د از کانال ل?برال?سم، دور? از گرا?ش ها? مذهب?، قبول و تحمل عقا?د مختلف ار هر نوع و تا??د س?ستم و فضا? فرهنگ? س?اس? حاکم بر دانشگاه ها بگذرند.
?هود?ان و ل?برال?زه کردن فضا? اکادم?ک آمر?کا
به عق?ده برخ? از صاحب نظران ا?ن س?ستم و فضا? س?اس? اجتماع? در دانشگاه ها? آمر?کا به خود? خود به وجود ن?امده و نت?جه ?ک فعال?ت گسترده طو?ل المدت است که رد پا? ?هود و صه?ون?زم برخاسته از آن در ا?ن برنامه د?ده م? شود. ل?برال ساز? فضا? دانشگاه ها? آمر?کا از زمان نفوذ ?هود?ان در طبقه اشراف آمر?کا?? شروع شده و رفته رفته با جا?گز?ن شدن سرما?ه داران ?هود? به جا? آنان ا?ن ل?برال ساز? به طور س?ستمات?ک تر? پ?گ?ر? و اجرا شده است. تا قبل از 1930 فضا? آکادم?ک آمر?کا نسبتا دارا? گرا?ش ها? ل?برال? بوده است اما بعدها ا?ن فضا شد?دا پ?شرفت کرده و در 1960 به حاکم مطلق فضا? دانشگاه? تبد?ل شد. با نفوذ ?هود?ان در دانشگاه ها? آمر?کا و در دست گرفتن سرشاخه ها? علوم اجتماع? فرم جد?د? از مفهوم افراد تحص?لکرده، روشنفکر، علم?، دانشگاه? و سطح بالا از نظر مدن? و اجتماع? در فضا? آکادم?ک و جامعه تبل?غ شد که شالوده آن را ل?برل?سم دور? از مذهب و قا?ل شدن حق برا? هر سخن و اند?شه ا? تشک?ل م? داد.
ط? مدارج علم? دانشگاه? در آمر?کا بدون سرخم کردن بر بت ل?برال?سم ممکن ن?ست.
گرا?ش س?اس? ?هود?ان دانشگاه? در آمر?کا در اکثر قر?ب به اتفاق مواقع چپگرا?انه بوده اما هم?شه د?دکاه ها? جامعه ?هود?ان آمر?کا را ن?ز مد نظر داشته است. بنا به پژوهش ها? انجام گرفته حدود 40 درصد از مردم آمر?کا خود را دارا? گرا?ش ها? محافظه کارانه م? دانند در حال? که ا?ن آمار در ب?ن دانشگاه?ان ز?ر 10 درصد است. جالب توجه است که ا?ن تفاوت منطبق با چ?ز? است که در ?هود?ان آمر?کا د?ده م? شود بد?ن شرح که در انتخابات سال 2008 هشتاد درصد از ?هود?ان به اوباما را? داده اند در حال? که فقط 40 درصد از آمر?کا??_اروپا?? ها به نامزد حزب دموکرات که نماد ل?برال?سم است را? داده بودند.

در انتخابات سال 2008 هشتاد درصد از ?هود?ان به اوباما را? داده اند
?هود?ان از اوا?ل قرن نوزدهم مشهور به گرا?ش ها? س?اس? اجتماع? چپ بوده و هم?ن رو?کرد را ن?ز تا کنون حفظ کرده اند. حداقل در طول دهه 60 که اهم?ت فوق العاده ا? در ل?برال ساز? فضا? آکادم?ک آمر?کا دارد؛ راد?کال?زم س?اس? برخاسته از چپگرا?? در ب?ن جامعه ?هود?ان پر رنگ بوده نقش بس?ار? در فضا? روشن فکر? دانشگاه ها? تحت مد?ر?ت سرما?ه داران وقت آمر?کا داشته است. جامعه ?هود? از جمله دانشگاه?ان آن هم?ن گرا?ش س?اس? را در موضوعات مختلف اجتماع? ن?ز پ?گ?ر? کرده و به بسط و گسترش د?دگاه ها? ل?برال? و سکولار? در م?ان قشر تاث?رگذار دانشگاه? تلاش کرده اند.

?هود?ان به طور سنت? به حزب دموکرات که اجرا کننده برنامه ها? ل?برال?سم است؛ را? م? دهند.
حرکت ها? موفق ?هود
گراس و فوس معتقدند حرکت ها? موفق روشنفکر? دارا? سه و?ژگ? عمده هستند:
1- دست آو?ز? برا? ابراز شکا?ت و دادخواه? دارند.
2- قادر به ا?جاد ارتباط و هماهنگ? و پ?وستگ? هستند.
3- به بالاتر?ن مجامع دانشگاه? و تاث?رگذارتر?ن دانشکده ها و کالج ها نفوذ و دسترس? دارند.
در انطباق با ا?ن سه و?ژگ? ?هود?ان در آمر?کا برا? پ?شبرد ل?برال?زم و سکولار?زم س?اس? اجتماع? و فرهنگ? برخاسته از آن هر سه ا?ن و?ژگ? ها را داشته اند. آنها مدع? تار?خ طولان? اذ?ت و آزار ?هود?ان بوده و از آن شکا?ت و دادخواه? دارند. آنها قادر به ا?جاد همبستگ? و هماهنگ? در م?ان خود و تشک?ل شبکه ها? تاث?ر گذار اجتماع? بوده اند و در نها?ت در بهتر?ن دانشگاه ها نفوذ داشته و به برتر?ن مجامع علم? دانشگاه? آمر?کا دسترس? داشته اند. در کنار ا?ن و?ژگ? ها ?هود?ان تلاش کرده اند از طر?ق اتحاد با رنگ?ن پوستان، سف?د پوستان ل?برال، فم?ن?ست ها? افراط? و همجنس بازان و حام?ان آنها، سف?د پوستان محافظه کار را در اقل?ت قرار دهند که تا حد? موفق به تانجام ا?ن کار ن?ز شده اند.

کم?ته ?هود?ان آمر?کا: ?هود?ان با سازمانده? خود و نفوذ درطبقه سرما?ه دار آمر?کا طرح ها? خود را پ?اده م? کنند.
ل?برال ساز? دانشگاه ها? آمر?کا: پ?ش به سو? ل?برال?زه کردن جهان
به دنبال ظهور طبقه ممتاز علم? ?هود در دن?ا? آکادم?ک آمر?کا تاس?س دپارتمان ها، رشته ها و بورس?ه ها?? که اهداف ل?برال? ?هود را پ?گ?ر? م? کردند به سرعت توسعه ?افت. مطالعات بر رو? جامعه س?اه پوستان آمر?کا به هدف بهره گ?ر? از خصوص?ات جامعه شناخت? آنها برا? مقابله با محافظه کاران و ن?ز مطالعات روانشناخت? و جامعه شناخت? فراوان بر رو? گرا?ش ها و طب?عت م?ل جنس? انسان برا? استفاده از آن در د?گر طرح ها از برنامه ها?? بود که با سوار شدن ?هود بر فضا? آکادم?ک آمر?کا اجرا شد. از آجا که دن?ا? دانشگاه? ?ک فضا? ب?ن الملل? محسوب م? شود هم اکنون ا?ن دپارتمان ها برا? دن?ا? علم به عنوان مرجع شناخته شده و جهان برا? تعر?ف مفاه?م علم? به خصوص در حوزه ها? علوم انسان? چشم به دهان ا?ن دپارتمان ها است. در واقع ?هود توانسته است با نفوذ خود در س?ستم دانشگاه? آمر?کا و تعر?ف و تع??ن و?ژگ? ها? ?ک فرد علم? در آن از سو?? و تاس?س بورس?ه ها? ب?ن الملل? گوناگون و جذب دانشجو?ان و استادان از سراسر جهان به ا?ن دانشگاه ها به بسط و گسترش جهان? مبان? ل?برال?سم در تمام? حوزه ها? س?اس?، اجتماع?، فرهنگ?، اخلاق? و مذهب? بپردازد تا راه برا? دست ?اب? به اهداف س?اس? و مال? او هموار گردد.

دانشگاه ها? ل?برال?زه شده آمر?کا توسط ?هود به تول?د ل?درها? ل?برال برا? جهان مشغولند.
امروزه علوم اجتماع? آمر?کا مدع? رهبر? س?است گذار? ها? اجتماع? در دن?است. با باز کردن هر کتاب مرجع دانشگاه? در ا?ن زم?نه با نام پرفسورها? آمر?کا?? و انگل?س? فارغ التحص?ل از س?ستم برنامه ر?ز? شده ?هود?ان برخواه?م خورد. حما?ت از فعالان دانشگاه? ل?برال در کشورها? د?گر، تخص?ص بودجه ها? کلان برا? دانشجو?ان و محقق?ن? که در خدمت ل?برال?سم و توسعه آن کار م? کنند و ا?جاد مشکلات برا? آن قشر از دانشگاه?ان? که در تضاد با اهداف ل?برال?سم فعال?ت م? کنند به رو?ه عاد? دانشگاه ها? آمر?کا تبد?ل شده است. ساختار سلسله مراتب? و حوزه نفوذ ب?ن الملل? جوامع دانشگاه? دو و?زگ? بس?ار مهم برا? بسط و گسترش جهان? هر نوع اند?شه و گرا?ش? است. ?هود ا?ن و?ژگ? ها را به خوب? شناخته و از آن برا? زم?نه ساز? رس?دن به اهداف خود که به انق?اد کشاندن ملت ها? جهان است به خوب? استفاده کرده است.

......................................................................
منابع و مآخذ:
http://www.theoccidentalobserver.net/2012/08/liberal-profs
www.kevinmacdonald.net/Professors.pdf
http://legalinsurrection.com/2011/09/the-jewish-vote-poll-isnt-and-is-as-bad-as-it-looks
http://www.vdare.com/articles/memories-of-madison-my-life-in-the-new-left
http://anti-sahyon.blogfa.com/post-48.aspx
http://www.kosmosonline.org/professorpath
http://notrevision.net/index.php/accueil/abidjan/8129-scoop-election-us-barack-obama-et-le-vote-juif-une-baisse-sensible
http://www.thejewishweek.com/news/national/jewish_secularisms_moment
http://www.americanprogress.org/issues/media/news/2012/04/19/11420/think-again-jews-are-still-liberal