دین پژوهان محترم لطفا ایمیل زیر را در وبلاگ ها، سایت ها و شبکه های اجتماعی خود قرار داده و یا برای دوستان خود ایمیل نمایید.        جزاءکم الله خیرا.



اگر مایل هستید در کنار دروس دانشگاهی معارف اهل بیت(علیهم السلام) و دروس حوزوی را هم بیاموزید، این ایمیل را مطالعه بفرمایید.




آیت الله جوادی آملی:

                           لحظه‌ای از فراگیری علوم غفلت نکنید

آیت الله مشکینی:

                           درسی بخوانید که ملکوت را ببینید!

 

حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، مرکزی است که در دانشگاه ها به آموزش علوم و معارف اهل بیت(علیهم السلام) و دروس حوزوی به صورت گزیده شده می پردازه.

کلاس های حوزه در روزهای پنجشنبه که معمولاً کلاس های دانشگاهی تعطیله برگزار می شه و دانشجوها می تونن در کنار درسهای دانشگاهی خودشون درس های حوزوی رو هم یاد بگیرن.

 

امتیازات حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان - مرکز دانشگاه تهران:

 

- برنامه ریزی متناسب با شرایط دانشجویی

برنامه ریزی کلاس های حوزه طوری هست که بدون اینکه لازم باشه دانشجو دانشگاه رو رها کنه یا ضربه ای به درس های دانشگاهی وارد بشه، بتونه به تحصیل دروس حوزوی هم بپردازه.

همچنین محتوا و سر فصل های حوزه هم متناسب با شرایط دانشجویی است و به صورت گزیده شده و روان و مختصر تهیه شده و از ارائه مباحث سنگین و ثقیل حوزوی خودداری شده.

 

- محتوا و سر فصل های متناسب با شرایط دانشجویی

نکته دیگه اینکه در کنار دروس حوزوی، بعضی سر فصل ها و دروسی که بیشتر متناسب با فضای دانشگاه و مورد نیاز دانشجو ها است هم ارائه می شه. درس هایی مثل جریان شناسی سیاسی، جریان شناسی فرهنگی، نظام سیاسی اسلام (ولایت فقیه و ...) تاریخ اسلام، ادیان و ...

در کنار این ها بعضی از دروس حوزوی مثل کلام و اصول اعتقادات، فقه و احکام، تفسیر و نهج البلاغه هم ارائه می شه.

 

- بهره گیری از اساتید برجسته مجرب و آشنا با فضای دانشگاهی

اساتید حوزه هم عمدتاً اساتید برجسته کشوری هستند که با فضای دانشگاه و دانشجویی آشنایی کافی دارن و حوزوی صرف نیستند؛ اساتیدی مثل آقایان؛ پناهیان، رحیم پور ازغدی، جاودان، قاسمیان، صدیقی و خانم ها نیلچی زاده، اثنی عشری و...

 

- روند آموزشی

کل دوره آموزشی حوزه هم 6 ترم است که هر ترم معمولاً با شروع ترم دانشگاه شروع می شه و یکی دو هفته قبل از پایان ترم دانشگاه هم تموم میشه.

در مجموع حدود 75 واحد درسی پاس می شه.

کل روند ثبت نام و مشاهده کارنامه و ... هم به صورت اینترنتی انجام میشه و وقت زیادی از دانشجو نمی گیره.

 

لینک مستقیم ثبت نام

لینک سایت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

سایت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان - مرکز دانشگاه تهران


جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66482814-021 و 66482842-021 و 09100206021 تماس حاصل فرمایید.